Om konsten att göra en stol i 3D.

Kategori >> 3D
2010-11-23 @ 05:47:39


Mjaha. Klockan är runt 06 på morgonen och jag har inte gått och lagt mig än. Varför inte? Vilken annan dag som helst hade jag mumlat något om att jag redigerat bilder, läst bloggar, googlat konstiga saker eller stirrat på facebook, men inte inatt. Nej för nu, och några veckor framåt har jag ett supertungt skolprojekt på gång och det är hårda bud och deadlines varje dag som gäller.

Så vad har jag gjort? Jo, jag har gjort en stol. I 3D.
Jag har inte 3D-nördat på typ ett år så det tog för det första ungefär en halv dag att göra själva modellen. Och inte nog med det, sen ska den UV-mappas! För er som inte vet vad det är: Grattis, det är helvetet på 3D-jorden och det är vad jag har spenderat hela natten på. Det ska nog inte ta så lång tid "egentligen", men som sagt, mina 3D-skills är lite rostiga och de har aldrig ens varit något som man borde få kalla för "skills" in the first place. Njäe.

Hursom, här sitter jag lite lagom yr av trötthet, med ryggvärk och en numera endast halvt fungerande högerhand. Att klicka runt som en stolle i sisådär 15 timmar gör inte fingrarna glada. Är inte ens färdig än, det är inte mycket kvar nu men det är segt och tråkigt så jag tar en liten paus.

Hade i övrigt storslagna planer om att få koda php och designa bloggar idag men det blev inget med det, har knappt haft tid att äta. Kom dock iväg på nattlig promenad med Lego och jag knäppte av honom kopplet och lät honom springa lös på ett fält. Det var mysigt :)

Här är stolen hursomhelst! Och det är ingen vidare konst att göra en sån egentligen, bara jag som är seg som tusan pft. Monterade dit en temporär textur så den inte skulle vara helt grå. Blabla, ingen fattar säkert vad jag pratar om ändå hah.
Designauktion på gång! Avslutas: 20.00 25/11

 



bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Simon-däsajn

Tjo! Snygg stol! Får man kolla på UV-mappen?



/Simon

2010-11-23 @ 08:26:06
Postat av: Karina

Fin stol! Jag håller också på med 3d lite då & då, kika in om du får tid! :)

2010-11-23 @ 17:07:38
URL: http://datorflickan.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0