Wokiwok.

Kategori >> Matigt
2010-11-11 @ 19:52:41


Åh jisses. Jag har blivit lite sjuk här i all snöyra. Nu håller det visserligen på att töa med allt snöpulsande med lite snuvighet satte sina spår så nu sitter jag här med yrsel, halsont och huvudvärk. Fast just nu är det lite bättre. Lyckades laga lite mat innan! Trots hel skål med nyinhandlat godis kändes det som att vi kunde behöva äta lite ;)

Jag gjorde Wok, för det kändes lättast och alla ingredienser fanns hemma.
Vi gilalr Wok i det här hushållet och har testat diverse olika färdiga kryddblandningar osv. Men jag gillar inte dem. De smakar bara starkt utan att smaka gott, så jag kör på min egen variant som jag tänkte tipsa lite om.

Jag brukar, innan jag sätter igång med stekande osv ta en liten kastrull med ca 3 dl vatten och en grönsaksbuljongtärning som får stå o koka upp. Sen steker jag kycklig och häller i frysta grönsaker, sen brukar jag hälla på lite av buljongen direkt, för att hjälpa grönsakerna att tina lite och sen häller jag på resten, blandar ner lite tacosås och någon matsked creme fraische och lite kryddor! Efter en stund blir det sådär geggigt som man vill ha det, och gott också! :)

Sen kom jag på en smart sak för oss som är lite kassa på att koka ris emellanåt. Idag fastnade massa på botten av kastrullen efter bara halva koktiden så då kokade jag upp lite vatten i vattenkokaren och hällde i kastrullen (typ 1 dl), tog av den från plattan och lät den stå under lock i ca 10 min. Så var det löst! ;D


bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Cecilia

Jösses så gott det där såg ut! Sånt måste du göra när jag kommer över på middag, hihihi

2010-11-11 @ 21:02:47
URL: http://cecilia-goliat.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0