Angående redigering.

Kategori >> Foto
2011-02-19 @ 03:43:11


Jag är faktiskt smått fascinerad av hur mycket man faktiskt kan förändra i en bild genom att enbart ändra på ljus, färgnyanser och skärpa. Förr i världen såg jag mer redigering som vad egentligen kallas för retuschering, att man skulle ändra, gräva, rätta till och "förstöra" orginalbildens former. Men det behövs inte har jag lärt mig, inte för att jag någonsin var speciellt bra på det där andra ändå.

Jag är ensam vaken, Jacob somnade för ett tag sen, med kläderna på haha, men jag vill känna mig ledig och sitta och pyssla, så i brist på annat började jag redigera en bild på Jacobs öga, taget när jag precis skaffat mitt Macro-objektiv :)

Nu påstår jag inte att OMG, jag är mästare på redigering, men ah, det blev verkligen en helt annan känsla i bilden. Visst den är lite "overkill" och ser ju smått onaturlig ut, men så får man göra haha. Det jag ofta ser som ett problem när jag fotar är färgtonen, det blir ofta lite grötigt och rött när man fotograferar inomhus. Därför sänker jag aaaalltid mättnaden, jag gillar mer när bilderna är lite svalare. Anyways. Det jag gjort här, mellan före och efterbilden är egentligen bara skärpa på ögonen, ändra färgton på ögon och övrigt, dragit ner mättnaden och fixat med lite kontraster. Så kan det gå när inte haspen är på hahah.


bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Jennifer

Sjukt coolt hur man kan göra :o önskar att jag också kunde redigera :o bara kunna och sedan leka lite med bilder! Sjukt roligt ju :D

2011-02-19 @ 21:20:20
URL: http://jenniferisabelle.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0