Reverserings-ring!

Kategori >> Foto
2010-08-05 @ 19:23:03


Hurra! Nu har jag fått hem min reverserings-ring! :) Den var jättesvår att skruva på i filtergängan, trodde det var fel storlek först och försökte och försökte. Ringde även till Kaffebrus.com för att fråga om det blivit fel på något vis men ingen svarade. Sen tog jag i med lite "våld" och då satte den sig och nu får den fan sitta kvar där haha. Fast det påverkar ju inte, jag kan ju fota som vanligt ändå.

Tänkte visa skillnaden mellan att använda reversering och inte. På den översta bilden har jag objektivet på rätt håll och har zoomat in allt det går, på den nedre bilden är objektivet reverserat och har så utzoomat som möjligt. Bild 2 är tyvärr lite suddig, men jag var skakig och hade inget tålamod till att ta om en massa, det är lite knepigt att få det skarpt, det handlar om att ändra position med någon millimeter.

Återigen, jag rekommenderar verkligen att skaffa en reverserings-ring för er med systemkameror som vill fota närbilder men som inte har råd med ett närbildsobjektiv. 149kr och lätt värt det!

(Reversering innebär att man tar av objektivet och sätter fast det på fel håll, en reverserings-ring gör att man kan sätta ihop det också)





bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: LYDIA

sv: Jag körde på frosting med philadelphia-ost i - MUMS! Riktigt gott :] Gjorde efter receptet, men man kunde ändå ha dragit ned på florsockret en anings. Blev lite lagom syrligt med phia-osten i :]

2010-08-06 @ 01:04:17
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: Foto i norr - Marie

Hej och tack för dina rader skoj att du stannade till och hälsade på. Härlig blogg du har själv. Ha en fin fredag samt helg :)

2010-08-06 @ 06:05:53
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men då är ju första bilden bättre.. haha, kasst!

2010-08-09 @ 23:42:14
Postat av: Marielle

Till Anonym: Ja, som sagt: "Bild 2 är tyvärr lite suddig, men jag var skakig och hade inget tålamod till att ta om en massa", så ja det är väl kanske "kasst", men det fungerar när man bara orkar, ville mest visa hur nära man kommer.

2010-08-09 @ 23:46:57
URL: http://mariellekarusell.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0