Inredningskris.

Kategori >> Inspiration
2011-01-11 @ 00:02:32


På senaste tiden har jag börjat.. ja, förakta hur det ser ut hemma. Det är mörk och stökigt, fult och.. ja, mörkt. Tapeterna är fula överallt utom i köket, men jag får skylla mig själv för det var min egen fix idé att ha BRUNT i hall o vardagsrum. Det är så mörkt så jag blir helt deprimerad haha. Idag har jag därför försökt spåna på lite smarta lösningar för att få allt lite trevligare. Möblerna är såklart också mörka. Jag vet inte vad som hände där, tillfällig sinnesförvirring. Det var någon slags revolt mot att mamma alltid inrett (mycket vackert) men vitt, vitt, vitt och jag tänkte att "Ja! Det ska vara mysigt hemma hos oss". Det är inte mysigt, det är bara mörkt.

Plan 1: Hitta fina lite halvlantliga vita secondhand-möbler och lite pö om pö göra oss av med tråkiga ikeamöblerna.
Plan 2: Måla om de tråkiga Ikeamöblerna.
Plan 3: Hitta fina halvlantliga secondhand-möbler i behov av renovering och måla dem istället.

Plan 2 & 3 kräver visst engagemang men jag har redan tänkt ut att joo, det går nog att måla om våra byråer och vi har ju faktsikt en borrmaskin nu, så jag kan ju köpa lite söta knoppar och sätta dit. Är fortfarande lite skeptisk till det dock. De kommer ju säkert bli skitfula efter att jag målat dem och sen är allt förstört. Ska ta mig till lite second hands o kika efter alternativ till plan 1 & 3. Tills vidare har jag fått en minicrush på shabby-chic-saker och vill ha varenda blommig och rostig liten burk jag kan hitta. Såklart.

Har iaf bytt gardiner i vardagsrummet. Kändes bra.



bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Anonym

Det kommer säkert bli jätte fint :) Jag älskar att shoppa gamla möbler på secon hand :)

2011-01-11 @ 08:41:06
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: robyn

ååh vill också hålla på och måla och göra om med massa loppisfynd :) hehe

2011-01-11 @ 17:17:46
URL: http://delightz.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0