Prison 7.2

Kategori >> Ritat!
2010-10-18 @ 21:40:44


Puh, har pluggat som tusan de senaste dagarna. Har följt mitt pluggschema superduktigt bortsett från just idag då hela familjen däckade i sovrummet på eftermiddagen, efter det har vi inte gjort mycket vettigt. Men, det här är vad jag spenderat de senaste 3 dagarna med att rita iallafall. 1½ dag tog det att skapa perfekt perspektiv på allt (för miljöer är inte min grej och allt blev mest fel). Sen har jag med hjälp av lite textur fått en bara stenig känsla. :) Fast ska jobba vidare på tak och golv, samt diverse "inredning" och eventuellt karaktärer.. får se hur det går.



bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Cecilia

Oh, vad häftig bild! Det är som taget ur något läskigt dataspel med mentalpatienter som kommit lösa eller nåt sånt, huvaligen.



Kul att du kommenterade i min blogg! Ja, jag fick ordning på min odåga så hoppet är inte ute för er :) Jättesöt hund ni har! Är det en mittelspitz?

2010-10-19 @ 09:17:06
URL: http://cecilia-goliat.blogspot.com
Postat av: Sandra

Galet snyggt! All struktur, flammorna och ljuset från dem och allt. :)

2010-10-19 @ 09:56:43
URL: http://downpour.webblogg.se/
Postat av: Cecilia

Hihi, ja, spetsar har ju en tendens att skälla en del har jag fått för mig :D Klart jag kan hjälpa er med lite träningstips.



Det jag gjorde när Goliat gjorde utfall/skällde på passerande hundar var att träna in ett sitt-stanna med arrangerade störningar, som du stegrar i svårighetsgrad successivt.



Sen började jag använda det vid hundmöten. I början gick jag undan en bra bit från det passerande ekipaget och sa åt honom att sitta- min erfarenhet är att det är lättare att kontrollera hunden när den är stilla än när man rör sig framåt.

När han kunde sitta långt bort från den passerande hunden så började jag gradvid kräva att han skulle sitta även vid ganska närapasserande hundar.



Det var en början i alla fall :)

2010-10-19 @ 10:25:59
URL: http://cecilia-goliat.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Jamen absolut får du hänga på och träna!

Vi kan ju ta en promenad till att börja med och se hur det verkar. Säg till när det passar vetja :) Jag bor nära Garnisonen så det är där jag brukar gå oftast, men jag har bil så jag kan lätt ta mig upp till Billingen eller var som om det skulle passa bättre.

2010-10-19 @ 11:30:24
URL: http://cecilia-goliat.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0