Äppelpaj.

Kategori >> Matigt
2010-11-14 @ 00:14:16


Idag var jag himlans sugen på vaniljvisp, så jag bakade äppelpaj för att ha en vettig bortförklaring till att sleva i mig det hah.

Som jag kanske nämnt tidigare har vi inget socker hemma längre, bakar istället med honung. Men just denna gång använde jag mig av något helt annat. Min kära far har tipsat om ett annat "sötningsmedel" nämligen agavesirap som kommer från kaktusar! :) Det är väldigt drygt och sött med en mer sockrig smak än honung. Det är dessutom nyttigare. Så det hade jag i och kanon blev det. Dock råkade jag peta på lite för mycket salt :( Jag gillar att ha en liten nypa salt i bakverk, det ger det en mer neutral smak med lite extra sting i. Dock blev det några korn för mycket. Men vad gjorde det, jag ville ju bara ha vaniljvisp ändå ;)



bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Lina

ja, kanske lite för mkt :p haha, ibland kan jag inte hejda mej. även fast hon inte har kommit ut o ja inte sett henne så är de mkt roligare att handla till henne än till mej :)

2010-11-14 @ 08:56:35
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Sv; Tack ändå! :) <3

2010-11-14 @ 11:18:55
URL: http://thingsyouremember.blogg.se/
Postat av: anna

my dear ♥

2010-11-15 @ 09:14:23
URL: http://madeinjapan.nu



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0