Vardagslycka

Kategori >> Vardag
2010-02-27 @ 00:34:15


För några dagar sen satt jag och Jacob och funderade över lyckan i att ha en mixer. Vi hade hittat den perfekta, en limegrön som skulle passa ypperligt bra in i vårt grön-turkosa kök. NetonNet har den för 269kr, men vi ville köpa den i butik i Skövde och plötsligt blev den 200 kr dyrare. Dumma Åhlens och OnOff och allt vad det heter och med det gav vi upp hoppet.

 

Idag planerade vi in lite shopping efter skolan. Jacob har fixat sitt eget köksprojekt - att göra egen müsli (inkluderat att rosta saker i ugn osv) och behövde en bra burk. Jag som älskar att köpa burkar var mycket ivrig och vi tog oss till Åhlens för att kolla på burkutbudet. När vi väl var där kastade vi ett öga på bordet med mixers och såg till vår förtjusning att det var nedsatt pris! En ensam, grön, liten mixer stod intryckt bakom alla silverfärgade och på den röda prislappen fann vi det underbara priset 209kr. Jag tog på mig finaste leendet och Jacob sa att vi kunde köpa den. HURRA!

 

Väl hemma efter en lång, jobbig promenad med tunga matkassar åt vi (jättegoda) lasagnerester och sen gjorde vi varsitt glas fruktig smoothie.  Det här var sån där underbar vardagslycka.
bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: fia

fantastiska vardagslycka! väldigtväldigt fin limesprakande mixer.

2010-03-01 @ 11:00:33
Postat av: SANNAPANNAVATTENKANNAPLUSHALLON

materiell lycka är den sanna lyckan, köpte batterier igår, ganska nöjd!

2010-03-05 @ 06:22:59
URL: http://ilikke.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0