Musikaliskt.

Kategori >> Vardag
2010-08-15 @ 09:02:52


Oj det här blev långt.
Jag vet inte om ni har fått en vettig uppfattning om vad jag gillar för musik. Jag är en riktig pop-tjej. Då pratar jag inte om radiopop med dunka-dunka utan pop som i britpop, indiepop, poprock och mycket klinkande pianotjejer. Min stora kärlek sen jag var 15 heter Bright Eyes, men på äldre dagar har det blivit lite av honom.

Jag har favoriter som Regina Spektor, Kate Nash, The Strokes, Alanis Morissette osv och så lite av den hårdare varan som System of a Down och annat tjosan. Men förra hösten blev jag med pojkvän och han, som är någon slags metal/rock-kille tvingade på mig att lyssna på bandet Pain of Salvation. Visst låter det som ett riktigt skitband? haha. Pain och Salvation i samma bandnamn, typiskt töntigt och det tyckte jag de var också. Sångaren gick ibland upp i skrikande falsett, det var konstiga takter som man inte kan hänga med i och skrytiga solon. Precis allt som jag ogillar i ett band. Men jaha, jag fick stå ut, det är Jacobs favoritband och allteftersom att jag lyssnade och en livespelning senare hittade jag små guldkorn bland allt krångel.

Nu ett år senare är jag helt förälskad i dem. Jag börjar förstå Jacobs fascination mer och mer och det handlar egenligen om hur duktiga musiker de är. De är fruktansvärt duktiga. För att dra en parallell till filmvärlden så känns det som att jag har kollat på komedier hela mitt liv men plötsligt snubblar över en riktigt djup drama som inte ger bara en utan flera tankeställare. Så även om jag inte förstår mig på alla deras låtar än, för det tar lite tid, så måste jag erkänna att JAA, jag gillar ett prog-metal-band haha. Att det krävs lite träning för att gilla musiken betyder inte att den är dålig, det betyder snarare att man själv behöver bli bättre på att inse vad musik faktiskt är.

Nu slänger jag in en av de låtarna som jag tyckte var helt jävla superpuckad, men som jag nu tycker är jättebra haha. Den understa är från deras senaste platta och  denh är faktiskt väldigt lättlyssnad och asbra, plus att bästa herr Daniel Gildenlöw är ganska snygg haha. Och ja, de var med på melodifestivalen i år, med låten Road Salt och här hemma röstade vi typ 50 ggr, hade ju varit awesome om dom vann istället för sån där vanlig skit som brukar vinna, men ICKE!




bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: baileyz

Tack.. snygg design btw

2010-08-15 @ 13:51:40
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Victoria

Va fin blogg du har! :)

Är det bra med dig annars?

2010-08-15 @ 14:29:08
URL: http://victoriarosell.blogg.se/
Postat av: Benita

Tack för peppen! Nu är jag tillbaka och nu kommer jag köra på!

Postat av: Frida

SV: Ok men vilken pensel använder du?

2010-08-16 @ 09:03:14
URL: http://cuteegiirl.blogg.se/
Postat av: Natalie

fin blogg!

jag gillar din bloggdesign ;)

2010-08-16 @ 11:08:35
URL: http://natella.blogg.se/
Postat av: Isabell

Hej! Jag undrar vilken ras din hund är? Tacksam för svar.(:

2010-08-16 @ 11:38:10
URL: http://isabellbauer.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tack så mycket(: Jag tycker att han är såå söt:)

Hoppas du har haft en bra dag? Fin design!! <3

2010-08-16 @ 17:35:23
URL: http://isabellbauer.blogg.se/
Postat av: Natalie

vsg! :D

2010-08-16 @ 17:52:16
URL: http://natella.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0