Leverans.

Kategori >> Hundigt
2010-08-03 @ 07:07:03


Jippi! Igår kom hundböckerna jag har beställt. Började läsa lite men som alltid finns det 50 andra saker att göra hela tiden så jag blev lite distraherad. Men det är bra att dom är här. Böckerna och valpkursen får mig att känna mig lite stadigare och får lite mer kött på benen när det kommer till Lego och hur jag ska hantera honom (eller vi, ska jag väl säga). Som jag kanske nämnt tidigare så är det väldigt svårt att ta till sig information från alla håll över t.ex. internet, alla skriver olika. Bättre att välja ut några som använder sig av metoder man trivs med och hoppas att dessa metoder kan lösa de flesta problem och situationer.

Känns redan som att jag har blivit lite lugnare och framförallt mer tålmodig med monster-Lego. Just nu handlar det mycket om ögonkontakts-träning (läxa på kursen) och någonstans läste jag om att det kan vara fördelaktigt att respektera hundens behov till att använda sinnena t.ex. ute på rastningsrundorna. Att nån gång då och då bara låta honom stå där och titta på .. ett löv i 10 minuter om han så vill. Måste vara bra för honom att inte stressa efter mig hela tiden.. hrm, eller ja, stressa runt på egen hand.

Jaja, slut på det tjatet. Idag ska jag till Sanna, ska inte banga idag haha och imorgon ska jag, Jacob och Jacobs familj på liseberg! Superkul, ska ta massamassa bilder. Behöver mer karusellbilder, mitt bloggnamn kräver nog det. Den enda karusellen jag har bild på är "The London Eye" och den är inte sådär supertjusig. :(

Och påtal om mitt bloggnam "MarielleKarusell" så var det en kompis till mig som började kalla mig det för ett par år sen hah. Jag är lite som en karusell, ganska festlig, men humöret, det går upp och ner i snabba vändningar. höh.



bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Linn

HOppas du får en bra dag :)

2010-08-03 @ 12:29:11
URL: http://resolved.blogg.se/
Postat av: karin

Snygg! :)

2010-08-07 @ 20:08:48
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0