Dag 1 - Presentation av mig.

Kategori >> Vardag
2010-12-14 @ 22:25:29


Ja, Marielle har varit mitt namn i 21 år och 10 månader. När jag var liten var jag aldrig bland dom tuffa tjejerna. Jag sysslade med hästar och satt uppe hela nätterna och gjorde hemsidor i Frontpage medan alla andra sov skönhetssömn, spelade fotboll eller sminkade sig med vit ögonskugga. Jag är uppväxt i Marks kommun, som var underbart när jag liten men som med åren mest förknippades med knarkande ungdomar. I Marks kommun finns det skog och jag gillar skog. När jag var liten tog min pappa med mig på skogsutflykter och andra äventyr på historiska platser. Han lärde mig Photoshop när jag var i 6årsåldern och i samma veva hade jag också min första hemsida. Jag är uppväxt med tvspel, datorspel och tekniskt nörderi. Jag har en förkärlek för Zelda, Warcraft 2 och HTML, är väldigt förtjust i mina föräldrar och börjar nu på äldre dagar lära mig att stå ut med mina småsyskon.

Mina föräldrar är skilda, det gjorde de när jag var ungefär 4, sen dess har jag åkt fram och tillbaka mellan Kinna och Göteborg och Götene och Borås. Tydligen uttalar jag dessutom "åkt" såhär: ÅCKT istället för ÅÅKT som normalt folk.

I dagsläget bor jag i Skövde är ihop med en man av liknande kaliber, en programmerarpojke utan någon som helst modekänsla. Dock är han ganska lättövertalad och jag brukar kunna lura på honom det mesta hah. Vi har varit ihop i sisådär 1 år och 3 månader. Vi flyttade ihop i Januari detta året och sen dess har vi lyckats skaffa oss en liten vovve ochh ganska höga elräkningar då datorerna surrar nästan dygnet runt. Vi ska gifta oss om hundra år och ha Star Wars-tema på bröllopet, flytta ut på landet och ha högteknologiskt torp och ett stall med lite hästar och kanske en hund till.

Jag pluggar som bekant Dataspelsutveckling med inriktning grafik men är inte så förtjust längre, men nu är det bara 1½ år kvar så det är bara att gilla läget.

Jag gillar fotografi, webbdesign, att lyssna på och spela musik och sjunga (är dock inte så aktiv på musikskapandefronten längre men det kommer säkert tillbaka). Jag pendlar mellan att vara housewife-aktig med matlagningspassion och att vara världens slacker med stökigaste skrivbordet i världen. Jag kan sy, ville bli modedesigner en gång i tiden men så blev det inte, en gång ville jag tillochmed bli advokat men gav upp tanken på det nån gång i 7an. Nu kommer jag inte på något mer eller så kommer jag på för mycket, men nu får det vara bra :)




bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: anna

gobit, gobit, gobit!

2010-12-14 @ 23:43:42
URL: http://madeinjapan.nu
Postat av: Emelie

Ohmygod! Du är den första jag vet nu som också säger ÅCKT. Jag bor i Alingsås, utanför Göteborg och här säger man veeeerkligen inte på det sättet, men jag vet inte vart det kommer ifrån? haha.

2010-12-17 @ 16:15:25
URL: http://erommedahl.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0