Stickad kärlek och ett stygn i hjärtat.

Kategori >> Vardag
2010-09-18 @ 14:07:34


Igår tog jag som sagt en sväng på stan och i min jakt efter den perfekta kalendern trillade jag in på Åhlens och fann dessa! Det var kärlek vid första ögonkastet och jag var tvungen att köpa dem helt enkelt. Älskar hösten och kläderna man kan ha på sig. Efter min H&M-beställning på x-antal-för-mycket-kronor har jag massa fina höstiga plagg!

Underbart, men mitt i allt far mina tankar iväg mot alla politiska diskussioner, om sjuka som inte får den sjukpenning de förtjänar och hur vi borde ge upp all (i mitt fall student-)lyx och fina kläder för att de slipper stängas in på psyket, med så mycket ångest över hur sverige lämnat dem i rännstenen att de är självmordsbenägna. Det är inte rättvist helt enkelt.

Jag vet egentligen inte så mycket om politik och om vad partierna står för i detalj men jag, i mitt hjärta känner att det inte borde finnas någon grupp av människor som ska prioriteras högre än den andra. Pensionärerna ska inte värderas högre än studenterna, de sjuka ska inte prioriteras över invandrarna och de rika ska inte vara värda mer än de fattiga, för alla förtjänar samma rätt till ett bra liv. Jag önskar att all hets över pengar kunde försvinna och att mänskligheten bara kunde bry sig lite om sina medmänniskor. De som inte håller med mig på den fronten..ja...


bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Linnea

hej du anna som du har gjort/hon har köpt jag vet inte men hon sa att du var bra på det. Men det är så här att jag får inte köpa designer för jag är 11år jag undrar om du kan vara snäll och hjälpa mig. med det jag skulle vara väldigt tacksam. KRAM lINNEA

2010-09-18 @ 17:39:18
URL: http://bruneetteen.blogg.se/
Postat av: Skitförbannade och skjutglada Sanna.

tänkte avsluta din mening.

"Den som inte håller med mig på den fronten.." ska skjutas.

2010-09-18 @ 22:34:00
URL: http://almostart.blogg.se/
Postat av: Anna

haha knäppis

2010-09-19 @ 09:16:44
URL: http://madeinjapan.nu
Postat av: Bloglovinbyten - Ja

Åhh hittade en mössa också som det var kärlek vid första ögonkast. ;)

2010-09-20 @ 10:35:25
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag måste bara säga att jag totalt ÄLSKAR din bloggdesign. Den är gudomlig! Dessutom måste jag berömma dig för en intressant och bra skriven blogg! :)

2010-09-20 @ 12:24:15
URL: http://writeforyourlife.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0