Nu börjar resten av våra liv.

Kategori >> Hundigt
2010-10-20 @ 01:25:01


Idag träffade jag en Cecilia och hunden Goliat. Dom tog mig och Lego under sina vingar för en stund ute på en träningsplan i skogen och jag fick nytt hopp om att träna min lilla skrutt till att bli något riktigt bra. Först och främst har han ju lite "problem" med hundmöten, blir oftast väldigt skällig och jag vet inte om det handlar om att han vill hälsa så mycket eller om han har fått någon dålig erfarenhet någon gång längs vägen.

Hursomhelst, Cecilia ska dra med oss till Skövde brukshundsklubb på torsdag när det kommer vara lite allmänträning och mycket hundar i farten. Vi ska träna kontaktövningar, leka och ta det lugnt. Ingen big deal hemma i vardagsrummet men på en plats med så mycket störningar är det inte helt lätt.

Förhoppningsvis lär sig Legopego att andra hundar inte är sådär värst intressanta förr eller senare och då kan man ju jobba vidare på annat. Drömmen var ju från början att träna agility, nu är jag inte helt säker på om det är just det vi vill göra, men att ha honom lös på skogspromenader är väl ett litet delmål. Ska helt klart fundera över att börja någon kurs i något, någon gång till våren om saker går bra. Jag vill bli den där hundtjejen jag längtade efter att vara när vi köpte Lego, det har tappats bort lite de senaste månaderna av sönderbitna händer och långtråkigt stampande ute på gården. Nu börjar Lego bli redo för lite riktiga utmaningar och jag ska se till att det blir något av det! (En herrans massa hundprat på senaste.)



bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Neha

tack så mycket=)

2010-10-20 @ 17:25:07
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Äsch, klart ni ska köra agility, vad snackar du för goja! ;)



Ni är redo för agilitykurs till våren vetu. Bara träna på så är ni snart där. Jag kan visa lite handlingsövningar så ni kommer igång där också ;) Inte för att jag är en agilitytönt. Never. Men om du lovar att inte skvallra för någon att det var jag som visade dig kan jag göra det.

2010-10-20 @ 20:19:40
URL: http://cecilia-goliat.blogspot.com
Postat av: viki

Wow ÄLSKAR bilden! :)

Sv; Ja, hästar ÄR underbara!! :D

Kram! :)

2010-10-20 @ 21:40:17
URL: http://vikisblogg.blogg.se/
Postat av: lovisa.foto

vilken underbar bild!

2010-10-23 @ 13:11:42
URL: http://llovisafisa.blogg.se/
Postat av: lovisa.foto

sv: jaa :) men jag gillade verkligen bilden! inte ofta man fotar från den vinkeln på det motivet kanske :)

tack så jättemycket! :)

2010-10-23 @ 17:47:20
URL: http://llovisafisa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0