Lite ekologiskt.

Kategori >> Vardag
2010-11-05 @ 23:45:37


Woho! Idag har varit en trevlig dag om man bortser från ett veterinärbesök med Lego. :( Han har något skumt med sina öron, alternativen är väl någon parasit, kanske öronskabb eller i värsta fall någon allergi. Öronskabb låter ju inte sådär värst peppigt, men 100 gånger bättre än en allergi som måste utredas och att vi måste passa oss för saker. Hursom, fick recept på lite medicin så nu får vi vänta o se vad som händer.

Men ja, till det roliga. Jag gick till gymmet idag! Orkade inte gå dit igår haha (latmarielle), men idag så. Och innan dess tog jag en sväng på stan, gick till systemet och inhadlade lite alkohol! Jag ska på maskerad imorgon och köpte lite av varje, men erkänner stolt att vinet som inhandlades är ekologiskt! Kravmärkt och Fair-trade. Vi har börjat tänka mer på sånt på senaste. Köper ekologiskt om vi har möjlighet, men speciellt på mjölk och ägg. Tyvärr äter vi ganska mycket andra mjölkprodukter som inte finns i bra ekologiska varianter :( Så det är alltid en kamp mellan rätt smak och rätt omständigheter i mejerihyllan. Egentligen borde det inte vara ett svårt val, självklart borde vi välja det ekologiska, men ja, vi har precis börjat med det här, vi måste nog lära oss att komma över vissa saker innan vi kan gå in på det helhjärtat.

Tycker ändå att vi gör bra ifrån oss, som fattiga studenter och allt! :)
Och justja, väl hemma gjorde jag äppelpaj hoho. Fast hittade ett snabbrecept och testade, det var inte så bra tyvärr. Ska göra på riktigt nästa gång. Det är gott, och helt utan socker! Vi använder bara honung när vi (jag) bakar nu för tiden.



bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: malin

sv_ hehe :) men du vad kostar en mittelspitz valp? runt tio tusen?

2010-11-06 @ 17:47:40
URL: http://smurfette.blogg.se/
Postat av: Lina

Min vovve fick öronscabb en gång. Har inte en aning om vart de kom ifrån för han har inte särskilt ofta närkontakt med katter. (Senast det hände så bestämde sig Goredon för att smaka lite på katten och den blev inte så glad, men det gick bra, han ville ju bara leka så han smakade inte så hårt.) Ett annat tips är ju att bli vegan och strunta helt i att köpa ägg och mjölk!

2010-11-07 @ 12:08:34
URL: http://nimlyn.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0