Första advent.

Kategori >> Vardag
2010-11-28 @ 19:01:28


Mys-söndag med galna mängder snö i lilla Skövde. Dagen började dåligt med en för trött Marielle på morgonrastning med Lego i allmänt jobbig snöstorm och med en gnutta illamående från gårdagens vinkonsumtion. Kom in, drack varm mjölk med honung och somnade på soffan.

Sen blev dagen desto bättre. Jag lurade med mig Jacob till stan för mathandling och mysigt strosande i butiker. Vi hamnade på Åhlens och inhandlade julklappar i förtid till varandra. Det fick bli varsinn kaffekopp i storlek "lite större än vanligt", varsitt par supermysiga duntofflor (ni vet, såna som är som stövlar fast i kudd-material), 2 nya grytlappar (Lego har tuggat sönder våra gamla + att de är äckliga och fula) samt smörknivar. Kändes bra.

Sen handlade vi mat, som jag har nämnt tidigare försöker vi köpa mycket ekologiskt och främst ekologiska mjölkprodukter och ägg. Men idag hade dom ingen ekologisk mjölk i affären, så vi köpte soyadryck iställlet och kände oss allmänt duktiga.

Nu sitter vi hemma i våra duntofflor och dricker kaffe med soyadryck i våra nya koppar med lite tjusig ekologisk, mörk choklad till. Gott liv.




bloglovin
Related Posts with Thumbnails



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0