Midsommarförberedelser.

Kategori >> Vardag
2010-06-26 @ 16:16:39


Igår innan det var dags att åka till midsommarfirandet på Kinnekulle, fanns det mycket att förbereda. Handla, laga mat, städa, göra oss i ordning osv. Självklart kom jag på, på vägen till affären att jag borde ha en midsommarkrans. Lyckligtvis var en av stans blomsteraffärer öppna och där hade de ståltråd, sen plockade jag blommor vid vägkanten så jag skulle ha något att tillverka den av!

 

För det första är jag ju bara löjligt rädd för småkryp, vilket jag nu insett inte passar sig om man ska ha en ljuv blomsterkrans på huvudet. Jag försökte bita ihop och blunda - det man inte vet har man inte ont av.

 

Mitt i allt skulle jag ju som sagt laga mat också! Tillställningen var lite av ett knytkalas så det var bara att ta med sig egen mat för eget bruk och för att bjuda lite. Som bilden nedan visar gjorde jag en så kallad Potatismosinbäddad linsröra, en vegetarisk gratäng kan man väl säga och den är supergod (pappas recept).

 

Jaja, det kommer mer om själva firandet sen när jag orkar fixa med bilderna.

 


bloglovin
Related Posts with Thumbnails



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0