Skogspromenad

Kategori >> Hundigt
2010-07-20 @ 09:39:43


Puh! Vi (jag och Lego) är precis hemkomna från en skogspromenad, som blev mer av en joggingrunda. Vi brukar ju inte gå så mycket promenader med honom för att man helt enkelt ska ta det försiktigt med sånt med valpar men idag kändes det lägligt. Han har fått springa runt med alla hundar hit och dit i ett par veckor nu och helt plötsligt var nog allt väldigt stilla och tråkigt. Han verkade väldigt förtjust över att få sträcka på benen och skutta över stubbar och stenar och jag flåsade efter.

Jag har världens sämsta kondition och min kropp har dessutom halvt vittrat bort efter för många år bänkade framför datorn. Mina knän är stela och min rygg är ju fortfarande lite öm efter förra veckans incident. Jag är som en hel 90-åring ungefär haha. Jag var i alla fall smart och norpade mammas träningsskor, de enda skorna jag har med mig hit är Converse, sandaler och gummistövlar och det är ju inte så käckt att springa i hah.

När vi kom hem ställde jag Lego i duschen och strilade lite svalt vatten på honom och nu tänker vi nog ta det lugnt en stund. Jacob har varit med oss här i Kullavik i ett par dagar och ska tillbaka hit i eftermiddag efter jobbet :) Så nu är det väl bara att vänta på det och förbereda någon mumsig middag (typiskt Bree-style att laga mat till sin man).




bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: t a k a i ♥

svar:

tror minsann att jag ska göra det :} <3

2010-07-20 @ 20:59:20
URL: http://takai.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0