Mitt hår, den eviga plågan.

Kategori >> Vardag
2010-07-28 @ 23:29:48


Jag hör till den olyckliga skaran som har helt värdelöst hår. Det är tunt och torrt och allmänt kasst. Nån gång i min ungdomstid (sådär i 12årsåldern) hade jag långt, tjockt och glansigt hår. Sen kom intresset för det yttre, plattänger och hårfärg, tupering och hårspray och nu, sisådär 10 år senare är sagan slut.

Ibland får jag ryck och försöker reparera allt (och tror stenhårt på att det hjälper att kleta lite gegga i håret och att allt ska bli bra igen på ett kick). Så idag köpte jag jättedyr inpackning, testade det och var ivrig att få tillbaka mitt forna hår haha. Det fungerar inte riktigt så har jag nu konstaterat. Bubblan är spräckt. Men jag tror allt att inpackningen gjorde lite nytta :)

Är det någon som har lite tips på bra leave-in balsam för övrigt? Köpte ett rätt nyligen, som utlovade supertjusig glans och blahablaha, idioterna som blandat ihop det där kan inte veta hur hår bör se ut, för det var tamigtusan glitter i skiten! Man vill ju inte att håret ska glittra a'la mellanstadiedisko, det ska ju glänsa och det är en väldig skillnad.

Borde verkligen klippa mig också, fast sånt känns så avigt när man sparar till långt hår. Senast jag klippte mig gjorde jag det själv (!) haha. Det gick inte så bra, men jag behövde verkligen toppas och jag orkade inte lyfta på rumpen och ta mig till en frisör. Så nu känns det knappt som att jag kan gå dit ändå, för mitt hår är ju så ojämnt att jag säkert skulle få en utskällning hahah

Nu är det dags för sängen. Godnatt :3


bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Isabelle

Om du hittar något bra leave-in balsam så får du gärna säga till.. :) De jag har testat tycker jag bara håret blir, känns eller ser fett ut, så jag kan tyvärr inte tipsa om något.

2010-07-28 @ 23:41:11
URL: http://isabellees.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Har inget tips på leave-in balsam eller inpackningar, men däremot schampo/balsam märke, Matrix Biolage om du inte testat ^^ Tycker mitt hår känns mycket finare efter att byta till det (+en kur med Hårkontroll, kanske är inbillning men tycker det fick håret att kännas mer awesome) :)

2010-07-28 @ 23:53:56
Postat av: pimpXprincess

Vad jobbigt när håret inte är som man vill :/



Svar: Haha, tack så mycket :)

2010-07-29 @ 00:40:28
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Olivia

Har också problem med mitt hår. -_- Slitet och skadat är det. :( Jag gillar Lee Staffors treatment inpackning, håret blir mjukt men inte överdrivet mjukt. :) fast den luktar rätt starkt men annars så är den bra, bra ingredienser har den bl.a. keratin som är bra för skadat hår.

2010-07-29 @ 08:08:16
URL: http://olledittlilla.blogg.se/
Postat av: t a k a i ♥

jag tänkte testa tresemmes nya inpackning :}, men jag vet inte om den är bra. man måste nog klippa igenom håret för att hålla det fräscht - tror jag.

2010-07-29 @ 11:14:40
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Lenore.

Hej! Jag har dedär balsamet, och den gör värkligen under! Den funkar super på mitt hår. Min mamma köpte det åt mig och det är super! :)

2010-07-29 @ 13:48:42
URL: http://lenoreberglund.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0