Filmtårar.

Kategori >> Vardag
2010-07-31 @ 00:03:03


De senaste 2½ timmarna har jag spenderat framför kvällens film på 5an: North Country. Otroligt bra film som handlar om kvinnors rätt i samhället, om jämställdhet på arbetsplatsen och om rätten att inte bli sexuellt trakasserad. Den var inspirerad av en verklig händelse och det är så chockerande hur världen ser ut - något som jag ganska ofta försöker förtränga för att inte deppa ihop totalt. (Jag har tyvärr inte riktigt fått in det där med "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något" - jag har en tendens att lägga all världens problem på mina axlar om jag tänker för mycket hah)

Hursomhelst, jag ska inte spoila filmen för er, för alla borde verkligen se den. Förhoppningsvis lever ingen av er under liknande omständigheter men det kändes ändå lite skönt med lite kvinnlig kämparglöd. Att vi inte bara är bröst, rumpa och plutiga läppar (inte för att jag är så mycket av det ändå, men iallafall!). Mot slutet av filmen blev jag ändå, sådär "stereotypt kvinnlig" och blev helt tårögd haha

Det här är nog det första viktiga jag skrivit om i den här bloggen haha, men tro mig, jag är mer än bloggdesign och frukostbilder och det firar vi med en bild.. på mig!



bloglovin
Related Posts with Thumbnails



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0