Åh, jag hatar att skissa!

Kategori >> Ritat!
2010-07-19 @ 08:46:42


Jag verkligen hatar att skissa. Jag älskar att rita i sig, men jag hatar att visa upp skisser och skissa för skissandes skull. Veckans uppgift på sommarkursen är att göra miniskisser inför nästa veckas färdiga bild av en karaktär.

Jag har egentligen världens tålamod när det kommer till tecknandet. Jag kan sitta i flera timmar i sträck och rita på pilliga små detaljer, typ väldetaljerad bark på en bild med en lövträds-skog men när det kommer till att snabbt haffsa ihop något, neh då är jag inte i mitt rätta element. Jag är en sån perfektionist och när det är meningen att jag bara ska rita i 15 minuter så blir det bajs. Hur jag än gör. Vissa skissar jättevackert, kan fånga precis rätt mängd detaljer med några enkla streck och i jämförelse med det ser mitt bara ut som svarta slarviga klumpar.

Här är veckans slarviga svarta klumpar. Hejja. Längtar tills nästa uppgift så jag kan få visa upp något fint :c


bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Lea

Jag kan iofs inte rita över huvudtaget men jag tycker att det ser bra ut :)

2010-07-19 @ 09:09:44
URL: http://angryface.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0