Vovvar.

Kategori >> Foto
2010-12-24 @ 17:50:54


Jo så här var det: Jag är ju i Skåne över jul, Höganäs (utanför Helsingborg) för att vara exakt och planen var att igår, (23e) ta mig till Malmö för att köpa mina kameraprylar. Dagen började bra, jag var uppe tidigt och kom iväg in till Helsingborgs station en halvtimme innan tåget skulle gå. Men visst, det var ju snökaos ja, men jag tänkte "Det löser sig säkert". Men icke. Tåget blev uppskjutet och sen inställt, människor stod i upprörda klungor runt personal i reflexvästar och nej, tågen skulle inte gå, det sitter fast ett tåg mellan Hbg o Malmö. Ack o ve. Jag fick rådet att avvakta men då det såg rätt mörkt ut letade jag upp bussfirman och lyckades få tag på en bussbiljett till Malmö istället. Bussen var försenad och när jag väl satt på den hade jag jag väntat i 4 timmar på stationen.

Resan borde ha gått bra kan man tänka, jag var ju trots allt på ett fordon som rörde sig i rätt riktning men nej. En lastbil eller nåt hade vält på motorvägen och det var något om bensin eller något och köerna var enorma. Vi blev omdirigerade via småvägar och allt gick i snigelfart. En resa som skulle ha tagit 50 minuter tog nu 2½ timme. Stackars Cornelia hade väntat inne i stan på mig i 5-6 timmar och när vi väl sågs spenderades tiden mest med att springa till fotobutikerna i högsta möjliga fart. Jo, klockan var nämligen 17.15 när jag kom fram (planerad tid från början var 12.08). Jag hann in i 2 av 3 butiker som jag skulle till, fick aldrig med mig min kameraväska för den befann sig för långt borta. Och sen, när jag väl kom hem insåg jag att jag ju fått fel objektiv och fel minneskort från japanphoto-butiken. Helvete. Men, nu är allt bättre, Jacob och jag gick upp tidigt idag och åkte till netonnet för att köpa ett nytt minneskort, så jag kan fota iaf. Och med min superfina Canon EOS 50d med mitt Canon 50mm f/1.4 objektiv. Det är underbart.

Långt inlägg, sorry haha. Här är lite hundar som susat förbi mig idag ! <3
Och ja justja, snart blir det byte till nya hemsidan/bloggen! :)  Var redo!


bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Evelina

Jag är också i Höganäs nu, hihi :D God jul!

2010-12-24 @ 22:44:09
URL: http://evelinarasmusson.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

Hittade precis hit(till din blogg). Föll för den direkt. Sjukt fin & du är super kunnig! Du är lätt min förebild & jag kommer säkert få massa inspiration från dig & din blogg! Keep going girl ♥ GODJUL

2010-12-24 @ 22:50:06
URL: http://bts.webblogg.se/
Postat av: ♦ ebba.

snyggt! vilket objektiv använde du? :)

2010-12-25 @ 18:05:21
URL: http://navel.blogg.se/
Postat av: vicky [FOTO]

Gaaah, din blogg e sååå sjukt fin! ♥

2010-12-27 @ 14:15:46
URL: http://irishcat.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0