Twitter eller kanske facebook?

Kategori >> Pyssel
2010-08-06 @ 14:54:40


Oh, jag har knåpat ihop en facebook-widget, som egentligen är en twitterwidget haha. Efter att ha pillat med en beställningsdesign igår där tjejen ville ha en superclean twitterwidget hittade jag den här sidan: Twitstamp.com
där man kan göra sin egen lilla twitterwidget, med egen bakgrund och bestämma storlek på text, om man vill ha profilbild och färger hit och dit. Superbra tänkte jag, bara det att jag aaldrig använder min Twitter, annars hade jag gärna haft en likadan.

Försökte istället fixa en till facebook men det gick fruktansvärt dåligt. Många gånger är det widgets som bara passar till wordpress eller blogger och det funkar ju inte här. Facebook ska ha en badge-funktion där man ska kunna få en enkel ruta med sin status men det fungerar inte :O Jag vet inte om det är så bara för mig, men ja, det gick inte så bra iallafall. Tillslut gjorde jag såhär: Jag kopplade ihop min twitter med min facebook, så att jag kan skriva twitterstatus från facebook (som inte visas på fb iof, men det är ju bara att skriva samma utan twitterfunktionen). På det viset slipper jag logga in på min pinsamma inaktiva twitter men kan ändå visa min "facebookstatus" på bloggen på ett enkelt sätt. Kanon! Det enda som krånglar är ju att twitter har en maxgräns på 140 tecken, vilket jag inte visste, det måste man ju tänka på om man uppdaterar sin twitter via facebook.

Så, nu kan man alltså se min facebookstatus i sidomenyn. Och om man är aktiv på Twitter rekommenderar jag verkligen att ta en svängom på Twitstamp.com, så slipper ni skrikiga fula färdiga widgets. Det enda man behöver göra är att bli medlem och det är helt gratis sålänge man bara har en widget. Tänk på att det är storleken på bakgrundsbilden som bestämmer storleken. Jag har tillexempel gjort en vit ruta i photoshop som är 190 x 135 px.


bloglovin
Related Posts with Thumbnails
Postat av: Leia ♥

Alltså, vad är grejen med twitter?! :D

2010-08-06 @ 16:45:38
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Aha, :D

Skönt att inte vara den enda som inte förstår grejen med det :P

2010-08-06 @ 17:01:53
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Åh, nej smileysarna har jag inte gjort (förutom någon enstaka) De är gratis-gifs ^-^



Kul med facebookstatus på bloggen! Kanske måste testa :D

2010-08-06 @ 17:11:39
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: LYDIA

sv: FILMEN OM RUMMET ÄR UPPE NUUU! :D



Oh, wow, smart där! :D Det hade jag nog inte listat ut själv, hehe... !

2010-08-07 @ 00:44:17
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Visas bäst i: Mozilla Firefox
& designen har JAG gjort.
Intresserad av ny design?

Jag gör tyvärr inte beställningsdesigner just nu.
Välkommen tillbaka senare :)

bloglovin
RSS 2.0